tisdag 4 januari 2011

2010 - als wäre ich Superman


2010 har jag

januari: 1, 2, 3
gråtit en hel sjö (och Frankensteins monster gick ned till havet)
februari: 1, 2, 3
mars: 1, 2, 3

lämnat London & tagit ett steg tillbaka
hängt i Malmö, käkat falafel, lagat pannkakor med Grodan och blivit kompis med världens sötaste 2 åring
sökt jobb i smyg men varit sjukskriven

1.


semestrat vid Vägs ände
gjort slut med en psykolog och senare en hel psykiatriavdelning - de kan se min rygg när jag går (våga vägra permanenteras i den svenska sjukvården)

april, maj, juni: 1, 2, 3, 4, 5, 6

erkänt, börjat acceptera och slutat älta
inte druckit en öl på 8 månader

juli, augusti, september: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

fikat med ett blivande kommunalråd
varit i Tyskland, Danmark och Östergötland (med en liten detour till Småland)
blivit hämtad in the middle of the night med bara en resväska
slagit mig gul och blå
varit på en hel polsk mässa utan att förstå ett ord

oktober 1, 2, 3

2.


spelat Händels Messiah & Mozarts Requiem - 2011 önskar jag mig att få spela Bachs Juloratorium
november, december: 1, 2, 3

hängt måndagar med mina nya polare, damerna i Belladonnakören
åkt till London och mot många odds tagit tillbaka min plats på College
hamnat på Odd Fellows julbord
tappat bort mig själv #mission2011
lärt känna Monteverdi, Vampire Weekend & mot min vilja, om än smått underhållande, Wagner
funderat på att ringa dig, men nog inte kommit mig för

3.


årets rubriker:

1 kommentar:

krullet sa...

Haha, Wagner fick en egen kategori! Det uppskattas :) :) Gott nytt år Karin!