onsdag 10 mars 2010

"det är mig de kallar smutser"


jajamän;
jag tycker inte om att bli blöt;
belöningen för att duscha är möjligen mjuka ben och chokladdoftande hudkräm

Laura kom till och med förbi mitt rum och frågade om hon inte kunde låna mitt schampoo - jag vet inte, mitt försök att manifestera min tvättologi verkar inte bita;
lite svett har ingen dött av

vad är rent egentligen -
opersonligt hygieniskt?

tar den här diskussionen med Grodan

så vad är då smutsigt?
jadu, fråga inte mig
det var ju du som drog upp det
smuts kan väl vara alla möjliga saker
låt säga det mesta som inte borde vara där

hm ...
grus?
blod
lera
gräs

blod, det ska väl vara där?
beror på i vilket sätt
klart det finns blod där
men i "fri" form skulle det väl kunna tänkas vara inom definitionen smuts


självklart, soundtracket: Kristian Anttila – Smutser

1 kommentar:

Anonym sa...

jag är inte säker på vad jag tycker om din tvättologi, men så länge du trivs och inte påverkar nån annan negativt med den så..... :P