torsdag 10 juni 2010

do kiss and do tell - my personal weltschmerz (sic!)


någon fantastisk, någon som ler, skrattar, blänger och gråter... *

Jag hann inte ge mitt hjärta. Jag gav en burk chili.
Och för det fick jag prinsessan och halva kungariket.
men
den låten har dykt upp i min omgivning för många gånger för att det ska vara bara ett sammanträffande, först på radio, sen random spotify-shuffle, vad näst?
och
vad gör tigrar om natten? De var ute och spatserade vid nio.
Jag kom att tänka på en barnbok av Ulf Stark vi läste på lekis, Jaguaren. Vi gjorde ett bildprojekt i stil av också. Mitt mästerverk hänger fortfarande över skrivbordet på pappas gamla kontor.
"Elmer är liten och obetydlig men en kväll förvandlas han. Plötsligt bli han stor och jättefarlig, han bli en Jaguar. I sin nya skepnad ger sig Elmer ut och skrämmer grannens elaka hund, läxar upp en tant som drömmer om en jaguarpäls."
- från Wikipedia, bara så att vi är överens om vad vi pratar om.

Inga kommentarer: