söndag 21 februari 2010

malmö


håll dig undan från Malmö bara
- ett ställe att akta sig för
jag håller fast vid det

P undrar varför; jag vet inte hur jag ska förklara

allt dåligt - börjar och slutar med ...
som en känd profet, inte helt ordagrant*, sade

Så enkelt är det

I övrigt är Skåneland det nya Göteborg
Malmö är bara lite det svarta fåret

Ni kanske undrar var den faktiska argumentationen befinner sig
Jag undrar om jag inte har sagt nog?

Inget gott händer i den av gud fögätna staden
De må ha Möllan, men det är bara ett inneställe för hippt white trash att tro att det är reko att hänga på - inget är som på den gamla goda tiden - Malmö har slukats av köpenhamnskomplexet
P försöker:
men Inkonst är fint har jag hört iaf
och Babel
och även Kulturbolaget
- jag har hört det från säkra källor
Alltså, varje stad har sina guldkorn
Arvika hade Ritz, Tingshuset och Västgår'n
Men inget är som det ska längre;
inget är som det ska


*ja, alltså profeten kan ha sagt något i stil med "allt roligt ..." men det hör inte riktigt hit

Inga kommentarer: