måndag 6 september 2010

dagen då krullet kom



Dagen då Krullet kom att bli en mycket innehållsrik dag

Jag har bytt om bakom tennisbanorna, Gilda har badat i ån.
Jag har pratat med min doktor om hurvida min näsa är liten eller inte - något som blev mycket förvirrande för omgivningen då jag helt plötsligt utbröt :
"Jag har ju aldrig haft någon annan näsa".
Sen har vi tittat på akvareller över vyer och några fruktstileben, tittat på framtida kläder åt Edvin och Astrid (host barn, nej nej host host), upptäckt att morötter kommer ur jorden och hur spenat växer - tillagat spenaten och hängt på torget med valarbetare.
Vi har käkat marmelad, druckit massa te och Krullet kom med veckans lätt bästaste förslag hitintills; att Krullet ska dela med sig av sina ofta tänkvärda men allra oftast fullkomligt oväntade betraktelser från världen, Oxford och musikens häpnadsväckande mysterier.

Krullet, utanför le Château de Versailles!


Om jag får gissa kommer vi få höra ett och annat om gegga, men det tror jag vi kan leva med!

Krullets kommentar på det hela var:
"Det här är knäppt, men kul. höhö"
Krullets kommentar på det här inlägget var:
"När man ser den där bilden och läser texten ovanför tänker man Riiight, hur blev det såhär?"

Inga kommentarer: