onsdag 25 augusti 2010

int' är jag bitter, int'

Men jag ska säga er, att man ska allt vara fullt frisk för att orka vara sjuk i det här landet.
Jag har skickats hit och refererats dit. Jag har blivit tillsagd av min doktor att jag behöver gå till en doktor för att få det och det utskrivet. Jag har fått mina recept inringda till ett för mig okänt apotek - på andra sidan stan utan någon notis om detta. Och jag har tappats bort i systemet; "oj, vi glömde att skicka en remiss för dig".
Jag har blivit satt i skolbänken, för i det här landet verkar det som att man ska vara sin egen expert för att vara sjuk. Och det är ju åtminstone en insats att tala om. De kunde inte sluta säga åt oss hur viktigt det var att vi stod på oss med det vi ville - för det bästa i vårt intresse verkade det inte som att det skulle tas hänsyn till.
Jag har väntat på att den och den ska komma tillbaka från semestern. Och jag har skickats till akutmottagningen utan att vara akut sjuk - bara för att få kunna komma in i systemet.
Jag säger er det, om en vet att en är sjuk; akta er noga för akutmottagningar, de vill ändå inte ha er där.
Jag tror på ingalunda vis att jag har varit med om något exeptionellt illa. För jag har ju ändå fått träffa de som har varit någorlunda vettiga. Men jag säger er - den sista ni ska göra slut med, det är er psykolog!

Och nu väntar jag ju, som sagt, bara på att de ska komma tillbaka från semestern.

Inga kommentarer: