onsdag 23 juni 2010

perfekt för krusbärsbuskarna, snart blir det kräm


2500 kvm gräsmatta har klippts och delvis krattats ihop till någon skottkärra med gräsklipp.
Jehovisarna har kommit och gått utan att ha lyckats med att tränga sig på.
1 skottkärra ogräs har rensats från rabatter och buskage.
Ärtor, rödbetor, morötter, spenat och sallad har planterats i raka rader.
Ett jordgubbsland har delvis rensats.
Ärtstödet av hönsnät på 3 stolpar samt fiberduk för att skynda på tillväxten har styrts upp.
Midsommaraftonens tårta har planerats.
Disken har blivit såld för dagens värv samt kvällspromenaden byts mot morgonens (jag körde mamma till tåget tidigare i eftermiddag, som bakgrund till de hårda förhandlingarna).
Första säsongen av House har införskaffats.
En tallrik fil med husets äppelmos och en kopp rabarberte avslutade kvällen.

Har ni vägarna förbi så har ni kanske också mitt nummer.
Jag har bullar i frysen, tror jag.

2 kommentarer:

Linda sa...

Vad fint med ett litet odlingsland! Ett sånt vill jag också ha. Jag har sett några slags markplättar en hållplats härifrån där man kan odla saker, men jag vet inte hur man får en sån plätt att bli sin.

Pausfogel sa...

Man kan odla mkt fint i en blomsterlåda också, kryddor, sallad, blommor. Potatis i en hink på balkongen, nästan vad man vill!