lördag 24 juli 2010

dare to think outside the box


det är festival i folkets park
Branting och Hansson, som står staty, samsas med barn, queers och annat folk
den gamla dansbanan kommer till liv
norska my little pony bjuder upp till dans som på den gamla goda tiden
samtalet, samspelet och kärlek bortom normen står i fokus under parollen "do it yourself" som har kanske aldrig tidigare varit mer rätt
och arbetarna som swingade loss på onsdagarna förr om åren skulle kanske ha instämt
fordran om att bli accepterad är mänsklig och evig

festivalen är inte slut, men det jag tar med mig från queertopiafestivalen är mycket alla vackra människor, acceptansen, modet att våga ifrågasätta; queer för mig blir som ett enda stort dare to think outside the box - våga se möjligherna

jag tror att vågar man välja
vågar man hitta sig själv, sin väg och sin trygghet så vågar man också låta andra gå sin väg
om det handlar om att inte bli advokat utan elektriker, leva tre i ett förhållande, inte åka bil eller ägna sig åt modelljärnvägar spelar inte så stor roll
jag väljer att vilja öva mig i tolerans

Inga kommentarer: