tisdag 20 oktober 2009

någon fantastisk, någon som ler, skrattar, blänger och gråter


jag har funderat så på vad som är kvalitéter hos en partner
jag tror att det ska vara en han
han måste kunna dansa
han måste kunna vara mamma åt mina barn
"Karin, du behöver någon som kan säga ifrån, ge motstånd"
någon som ser det jag kan och gör, som kan det jag kan lika bra och lite bättre*
"Karin, du behöver inte någon att rädda, du behöver någon som räddar dig lika ofta"
någon som tänker, vill och gör
någon att älska, som älskar mig
någon som ser det vackra i livet och lösningarna
någon som tar plats och släpper fram
någon som ler, skrattar, blänger och gråter
någon som pratar, lyssnar, frågar och undrar
någon fantastisk

Inläggsmaraton:

det här är kanske svaret på systerysters utmaning.
jag har sagt det förr och jag säger det igen, jag är ett kap & en fantastisk människa

min vän tipsade mig om Final Fantasy, fantastiskt intressant!
jag vill också kasta in Sufjan Stevens

*inte nödvändigtvis på musikfronten, t.ex. att dejta en kontrabasist skulle vara gränsen av att förena nytta med nöje, mina kontrabaskompisar är mina kollegor

1 kommentar:

maja sa...

ey man tackar! tipsar om detta:
http://open.spotify.com/album/0J0rFQDKn8v8EfAoRJ9Ojs

som tack och som inspiration. är bland det vackraste man kan lyssna på spotify?

Ska kontra med inlägg om den turkiska kärleken!