tisdag 28 oktober 2008

Varför ska man alltid behöva krusa nån i ett killgäng för att få vara med och leka?

Karin säger:
Varför ska man alltid behöva krusa nån i ett killgäng för att få vara med och leka?
ANNA säger:
hur menar du?
Karin säger:
vad du inte förstå?
ANNA säger:
mest ordet krusa
Karin säger:
hm, jag hade en sån fin förklaring på detta ordet för en stund sen, det kommer från Säffle-trakten, mig veterligen.
Karin säger:
Här: "krusa är ett begrepp från Säffle som betyder visa sitt intresse för mm"
ANNA säger:
ahaa

ANNA säger:
behöver man det?
Karin säger:
jag vet inte?
ANNA säger:
fan, man ska bara vara sig själv
Karin säger:
fan vet att det inte är så lätt alla gånger
ANNA säger:
nej det är ju inte det
ANNA säger:
ibland tänker jag "killar är så krångliga"
Karin säger:
haha
ANNA säger:
och ibland tänker jag "tjejer är så krångliga"
ANNA säger:
så jag har kommit fram till att: "människor är så krångliga"
Karin säger:
Varför vi krångla till på detta viset när vi bara vill leka och hångla om vart annat?
ANNA säger:
jag vet inte
Karin säger:


ANNA säger:
OK PRESS STOP!!!
ANNA säger:
i min läkerol split-påse (hallon/lakrits) hittade jag nu en med bara hallon!!!

Inga kommentarer: