tisdag 20 oktober 2009

redan tisdag


jag ägnade helgen åt att i lyckorus vinna en ny vän och få mitt hjärta brustet.
träffa världens bästa Krrull, upptäcka att det är som om tiden stått stilla och få en öppen inbjudan till Oxford om baileys, hommus och övernattning
samt prata med bort en natt med en gammal vän.

det blev lite för mycket - jag kraschlandade in på landingsbanan för en ny vecka och gick och la mig igen efter lunch. sov 4 timmar, packade upp kontrabasen, gick ner och åt nån middag och satte igång att öva - i allt virrvarr av känslor kändes det skönt att återvända till basen - till en fast punkt.
sen efter ännu ett samtal långt in på morgonkvisten, sov jag långt över arla morgon och drömde drömmar om underliga relationer, brutna löften och osäkra människor
världen är sig lik och så även jag
imorgon har Bruno lovat att ta med mig ut på en fika så fort han kommer tillbaka till stan, jag ska roa dig, har han sagt, vi ska bara ha roligt. it's not a date or anything, remember I hate you
ett unikum av stycke fin människa

1 kommentar:

maja sa...

Det är inte vilken tisdag som helst. Och om ändå kan man alltid säga "Ia hate u" till tisdagen. Kom ihåg det va.