onsdag 25 november 2009

tema hår - hår, hår, hår


Jag är inte den, som är den, som tackar nej till en schysst utmaning. Nog för att det tagit lite tid, men jag säger inte nej!

Jag rakar mina ben sporadiskt, vinter som sommar, för att känna len hud mot len hud, för att det är något terapeutiskt över att raka dem. Och vet ni? Könshår är något vackert! Frånvarande och närvarande - det enda som inte är vackert över huvudtaget är de röda prickarna... såå - är det verkligen värt det?
Argumentet, jag gillar inte att få hår i munnen - jag köpte det en gång och jag gick tomhänt ur den affären... Not much of a difference. Jag har hört att det finns andra sätt - hårspännen? Vill man så går det.
Så om jag rakar mig, under armarna, benen, huvudet eller någonstans över huvud taget så gör jag det av egen vilja, av en impuls som säger varför inte och go for it - av självtillfredställelse och perfektion.

Jag hade en orgellärare som sa en gång, inte på tema hår direkt, men (pressa in det om det passar), du lever med dig själv 24 timmar om dygnet 7 dagar i veckan, jag får bara träffa dig en gång i veckan (...och jag tycker du går framåt - men det hör inte riktigt hit).

Så, jag ska umgås och leva med min kropp ganska exakt 24/7, jag ska känna mig bekväm, stolt, för dagen manlig eller svag och nöjd med mig själv. Mitt hår sitter på min kropp så mycket jag vill det (om inte det av nån medicinsk anledning tycker något annat).

Mina hårstrån är ljusa, om jag vill ha den där bestämda blicken, så är inte mina ögonbryn så mycket till hjälp. Om jag vill att mina ögon ska synas är kanske färgen men inte mina ögonfransar till mycket hjälp. Men om jag tittar på mina ben eller mina armar i solsken, så är det som ett naturligt skimmer som kommer från dessa små hårstrån. Har hört att folk betalar feta kosing för bodyshine och allt möjligt...

Get over it, ta de till ditt hjärta och se det vackra i situationen!

För övrigt så kan vi ju njuta av den funna frispråkigheten och läsa mer på temat:
och om ni känner för att hålla bollen i rullning, ta upp utmaningen
gör't - spit it out and tell the world - shout it over the rooftops!

Och jag tror sammanfattningsvis att det här är dagens statement:

Inga kommentarer: