onsdag 25 november 2009

with a drawn sword


Ha Ha, jag har äntligen hittat ett tecken på strid och kämparglöd!
Jag skulle ju egentligen gå och lägga mig, alltså sova nu, men så hittade jag den - en svullen (?) lymfkörtel. Alltså feber låt gå, men i en och en halv vecka, och inget annat än lite dåligt humör och stundtals huvudvärk, inte tillräckligt.
Alltså, jag har varit orolig för mig själv, mina vänner har varit oroliga.
Det har ställts diagnoser och viftats bort. svinis?
"Only fever? Can be like about the think of the month of girls"
- Den grabben är min hjälte, inte lätt att säga sånt ska ni veta, men nej, inte en vecka.
Ingen monsterfeber, bara feber som inte vill ge sig.

Så sanningen bakom varför jag inte sover än från början är att jag kom över ett exemplar digital Shakespeare

Tybalt gör entre i striden med draget svärd
Tybalt: What art thou drawn among these heartless hinds?
Turn thee, Benvolio; look upon death.
Benvolio: I do but keep the peace; put up thy sword; or manage to part these men with me.
Tybalt: What, drawn, and talk of peace? I hate the word As I hate all Montagues, and thee; Have at thee coward.
De slåss

Lymfkörtel var det, jag ska behandla den med största respekt och kudos - min krigare!

Inga kommentarer: