tisdag 3 november 2009

det är robin hood jag vill ha


måndag och en superfin kontrabaslektion, jag har numera tolvtusen skalor, treklanger, tumlägesövningar, boardwalkinggrejer att roa mig med
"never stop smiling"
och om hon trodde hon kunde skrämma mig med att säga att jag skulle ha fem etyder samtidigt så gick hon miste - jag älskar't
"it's up to you to do the work, but if you do I'll do everything to help you to get where you want to be"
snart är det dags för en dust med skalor och stråkövningar

söndagen var ju inte igår, men det tar lika lång tid att åka från Vänersborg till London som det tar att köra bil hem - och om man kör så slipper man antagligen spy på grund av ryckiga flygbuss...
sen om man kommer fram och har ett sms som väntar när man slår på telefonen, hör av dig när du kommit in till stan så kan vi väl mötas upp någonstans... så spelar det ingen roll att man spydde upp halva frukosten - man tar första bussen till Sloane Square, går på Army Museum, dricker kaffe och tar en 4-5 timmars promenad på stan.

Och igår när jag ligger med huvudet på hans mage, vi lyssnar på bra musik och är allmänt trötta då trivs man med sig själv, sen möter vi upp med hans kompis, tar en öl på en engelsk pub, de åker tillbaka till sitt hostel i Camden för att plocka upp sina väskor och tar morgonflyget tillbaka till Sverige - då är det hela inte riktigt rättvist.

- - -

och på tal om att tvätta håret - om folk kommer och säger, när du inte tvättat håret på 5 dagar och inte gjort om frisyren på 3, att du är fin i håret då vet du att det inte är värt att anstränga sig mer än så!

Inga kommentarer: