söndag 10 januari 2010

vojne vojne


jag drar filten över huvudet och leker indian ett tag

det är inte som att jag väntar mig att det ska komma nån gudomlig inspiration från ovan.
är det nånting jag har lärt mig av morgonens spaningsarbete i uppsatsteknik, så är det att uppsatser inte kommer från vare sig gud eller jahve - allahu akbar - de kommer från hårt tankearbete och att få dessa funderingar på pränt.
men innan man kan sätta sig ner och slå dessa orden i stenplattorna måste man ha en titel och programförklaring på sitt arbete
man måste hitta sina anteckningar och finna sina källor
man måste äta information, tugga, spotta ut och tugga om den, idissla fakta rent ut sagt
vojne, vojne, det är hårdsmält må jag säga
därför leker jag indian, går upp en liten tankebana i mitt rum, från dörren till handfatet, till skrivbordet, via sängen tillbaka till dörren

förbereder mig för en djupdykning i garderoben
jag ska leka fridykare på farligt uppdrag

jag kommer drömma mardrömmar om notexempel och tidslinjer

Inga kommentarer: