söndag 10 januari 2010

"a little help from a friend"


Jag ska skriva en uppsats, sista veckan, sista minuten. Alla sorters tips, hejarop och ovärderliga kunskapsbidrag är mer än välkomna.
Det handlar om struktur, korta, begripliga meningar och att inte gripas av panik.
Be organized, helt enkelt... eeh... ja.
Det handlar om att styra upp, samla fakta, skrida till verket.
Reflektera, få på papper och hålla deadlinen.
Det handlar om någonting jag måste göra, klara av och inte smita undan ifrån.
Jag tror det kan vara riktigt roligt, ett rent helvete och lagt på hög såhär; a pain in the ass.

Det är nu jag ska sammanfatta, knyta ihop säcken och avsluta med en sån där finurlig klokhet, "hur känns det idag då?" "vem styr ditt liv?" "egot, bekräftelsebehovet, fartblindheten, den tappade verklighetsuppfattningen..." *
Äh, jag lämnar över. Låter det vara osagt. Här, spana in värsta schyssta biten:



*Nämnde jag källhänvisningar, ytterst viktig detalj, citaten är hämtade från mina collage gjorda av gamla Dagens Nyheter, där står även att: "Trädplanteringen väntas slå rekord i år" med syfte på året 2008 i Kina. Ja, alltså, de får ju gärna vara mer exakta än så, men jag glömde det i alla fall inte, se...

Inga kommentarer: