lördag 9 januari 2010

"that is what I would say if it was nightenfiftytwo"


det åskar över london
tror jag
det är ungefär minus en grad, man ska ha mössa på sig, men jacka, långkalsonger, jag vet inte

jag tror inte jag kommer behöva oroa mig över mina två facebookfria dagar i veckan, facebook har nämligen bestämt att jag inte är över arton och kickat ut mig på nåt sätt

och jag är tillbaka i london, där man åker röda bussar, där Kim låg i min säng och väntade, där folk övar på sina rum och där snubben i receptionen är onödigt dryg (hävdelsebehov?) även över högtalarsystemet, kvart i elva på kvällen...

om det inte vore för att jag hade ont i huvudet och lite svininfluensa i armen så skulle jag tycka synd om mig själv

den här dagen ett liv
men solnedgången och fruktpausen på kastrup var nåt utöver det extra
och ostsmörgåsarna som pappa hade gjort i ordning

Inga kommentarer: