lördag 9 januari 2010

"du är prinsessan som inte blivit kysst"


jag smälter med Nina Ramsbys Visorna
jag blir glad över vad mycket fint jag hittar i e-boksform.

jag smider planer om den ljusnande framtidens vår till middag
jag går ut med spanjorskorna och försöker få dem att inse att det INTE är KALLT

jag plockar fram och sitter på min persiska matta
sätter ner fötterna på den när jag kliver ur sängen

letar rätt på fina kläder att ha på mig

köper lök, kryddor (kap på mellanösternhyllan där man fick bra mycket än i en burk för 69 pence påsen), röda linser (megamycket även här, två och ett halvt kilo, man får tacka och ta emot det som bjuds) och hela konserverade tomater, jag tror jag måste få laga mat för att överleva & det är väl tanken, att jag ska, överleva alltså

men jag är inte säker på att jag är lycklig

jag lyssnar lite på Håkan Hellström, på lite Bellman
jag lyssnar på Navid Modiri och Gudarna och Robyn

men det hjälper egentligen föga

ta min hand, ta min hand, ta min hand, ta min hand, håll min hand

Inga kommentarer: