fredag 8 januari 2010

lôndon


nu åker jag tillbaka till min gata i stan
där folk ställer ut sina sopor i påsar från harrods
nej, jag skojar inte

jag kanske ska tänka på att flytta
och att sträcka på mig

men ni fattar skillnaden, det är inte bara en dans på rosor när man mest av allt kanske längtar efter -20 och rimfrost på rutorna, inget varmt duschvatten och en hund som ska gå ut i ur och skur - där alla pratar svenska, det vore som på film.

hälsa mig välkommen framåt kvällen, pomp and circumstance,
jag ska bara mellanlanda i köpenhamn först (jag vet det är vidrigt, det är starterna som gör det, men jag kunde inte motså ett i sista minuten billigt erbjudande att få åka från Arlanda; att alltså bara kliva av tåget ner mot Stockholm)
Lôndon here I come & jag lovar, jag lovar att bli bättre med att styra upp mina resor i framtiden.

2 kommentarer:

Linda sa...

Jag skickade ett sms till svensktelefonen och tackade för vykort från Turkiet. jag vet inte om du hde stängt av telefonen för jag fattade inte att du hade åkt från Svärjä. Men tack tack, thank you. Jag ska läsa det när kom kommer till Norrköping. Tjipp och håjj!

Pausfogel sa...

jag fick'et, jag var glad att det hade kommit fram, turkkortet, det var ett riktigt tjusigt ett - men det får du ju se själv :D
annars får du göra som nån annan fick göra, höra det som ljudkort tills du kan få titta på det.
hälsa götet!