söndag 8 november 2009

you can be the trout




hurra!
klart de gör, jag måste lösa något med resåren, för de åker ner men i övrigt är de perfekta!
jag gick förbi affären med mr Bruno häromdagen, vi pekade på de och sa, de där kanske - när vi ska göra vår gemensamma solodebut
vi tog en sväng till Oxford street för att kolla in utbudet av samtida musik
mr Bruno är något känslig, man får inte hålla upp dörren för honom och man får inte betala hans kaffe, men det gör jag iaf - även fast kassörskan tyckte att jag skulle låta honom betala
han ska spela Schuberts Forellkvintetten
ett tag hade han ingen violast till sin ensemble, jag sa,
jag kan spela viola! (på min kontrabas)
sen hade han ingen pianist till sin ensemble, jag sa,
jag kan spela piano! (på min kontrabas)
mr Bruno sa,
nej, shit for you, men du kan få vara forellen



2 kommentarer:

maja sa...

man ser ju bara glittret och inget om passform ffs. förövrigt vill jag ha sådana i sammet. give it to me baby.

Pausfogel sa...

det är tight fattaru väl, det är allt du behöver veta, nu ska vi inte vara aggressiva