måndag 9 november 2009

måndag ffs


stay in tuned för en kärleksförklaring till Philip Glass
bara att skriva ett stycke med titeln Einstein on the beach är fantastiskt

nu är det måndag igen
ännu en måndag av att ha glömt practical musicianship - "mina elever brukar göra bra ifrån sig, jag förväntar mig att ni ska göra det" - vi har en inlämning om två veckor, det kommer gå fint. det han pratade om att vi skulle diskutera nästa lektion kirrade jag redan för en månad sen, på lektionstid
men till nästa vecka ska jag nog vara en bättre elev och lägga ner 2-3 timmar på att få ihop början på inlämningen, det vore trevligt

sen högg jag tag i sleeping-guy, som jag ska göra en redovisning i healthy body, healthy mind med, om att börja

- ja, nästa vecka
- nej, den här, imorgon eller på onsdag
- hm, på onsdag då
- ja, när?
- åh, jag hör av mig
- nej, när?
- ah, kl 11 då
- bra!

jag har redan förklarat för honom att nåt annat än outstanding inte är ett alternativ och det har han accepterat, jag har redan föreslagit att vi kunde ta det över en kopp kaffe, sen sa jag att vi borde kunna göra något roligt youtube-klipp, multimedia i allmänhet - det är inte helt fel.

wish me luck, för nu ska jag ta tjuren i hornen och sätta ihop mitt research project, det har varit en skräck sen förra veckan - jag hoppas och tror att jag nådde en avgörande punkt när jag drack stans hitills bästa kaffe på National Geographics café på Regent Street. dessutom sa min seminarieledare att om jag bara kollade lite på språket och grammatiken (mitt iwork pages äter inte engelska dessvärre - ungefär som att min telefon inte äter svenska... hjälp?) så såg mitt utkast som jag skickade till honom bra ut - då lär jag ju iaf ha förstått uppgiften - något av mitt esse att göra faktiskt

och eftersom jag tog helg redan i torsdags em, så kunde jag börja jobba redan igår, utvilad och klar, samt att jag under min helg fått en hel del gjort under helgen - släpp helgen lös - när helst du behöver och passa in den!

måndag ffs

1 kommentar:

Lars sa...

imorgon smäller det, då är det ingen mera måndag. Då är det fredag!