fredag 13 november 2009

fredag, eller vad?



sportklubben frukosterar på nattåget upp till fjällen

veckan börjar och slutar med glittertights
de är inga riktiga byxor du vet
men jag ska ju bara gå till kafét och äta lunch, jag ska inte ha några lektioner
ja, men bara så att du är medveten om det

idag har jag lämnat in en ledighetsansökan - sweden here I come, here I come

min gruppkompis som skulle skriva healthy body healthy mind-presentation med mig idag, igår på lektionen som vi hade med vår handledare, i onsdags och idag för en vecka sedan har behagat att inte dyka upp igen - det är ett väldigt svårt sätt att göra ett grupparbete på det, jag är lite aargh. jag har bränt mig på mitt varma te, jag har planerat in honom i min eftermiddag en gång till, jag har redan påbörjat vårt arbete och jag har pallrat mig över till skolan istället för att hänga runt i trapphuset och övningsrummen at QAH - he better show up!

Och ikväll, ikväll, ikväll kommer en av världens bästa bröder, den ena av de - han sitter på ett flyg nära mig, på väg hit!
Så fint, så fint att få spendera lite kvalitetstid med honom. Vi kan gå på pub, göra London, hyra en bil och åka långt långt bort - även fast de tokarna kör på fel sida... åka röda bussar, promenera i regnet, dricka afternoon tea och bara ha det allmänt gött!

Skolans cowboys och indianer får klara sig utan mig, jag ska på grown up adventures i afton!

-- edit --
Jag vet inte om jag ska ge Oli credit för att han faktiskt dök upp, något försenad efter en lektion, eller om jag ska fortsätta låtsas vara sur. Jag gillar hans stil, slacker, men smart. Vi kommer få ihop nåt ganska så bra till den här presentationen han och jag.

2 kommentarer:

Linda sa...

Vart ni vill, så fort ni kan!

Jag tyckte han var bra som dök upp, men lite mindre bra för att han dök upp sent och ibland inte alls. Du har väl inte glömt ställa om klockan till engelsk tid?

Pausfogel sa...

tja, det skulle vara det då...
^^