fredag 27 november 2009

igår, idag, imorgon

Jag drömde att jag fick en Port Salut av en snubbe i en ostfabrik.


Port Salut, är en ost med en mild, något syrlig smak.


Därför tänkte jag att jag skulle köpa mig en ost idag, så det gjorde jag. Avnjutes med bregott på hembakt bröd efter jumpa före film.


Film som är på italienska är molto bene. Film med Marcello Mastroianni och Sophia Loren är meraviglioso! Söker man på en stor sökmotor får man bara upp bilder på den ena av skådespelarna som klär av sig.

4 kommentarer:

kronken sa...

Vilken film är det? Är det den med hotellet? Låter grymt. Jag har just fått en säng i mitt rum som du ska sova i!

Jag vill också ha intressanta drömmar om ost..... har typ inte drömt sen jag kom till England :(

Pausfogel sa...

Haha, Anna ska nog inte sova i din säng. Men hon kan säkerligen svara på vad det var för film...
Och om inte min feber går ner idag, var feberfri i morse, så tror jag att jag har reseförbud.

Anna Hed sa...

den enda film med nån av dem (marcello) på ett hotell jag kan komma på är kvinnostaden, och det är inte den. ieri, oggi, domani (igår, idag, imorgon) heter filmen.

Anna Hed sa...

(igår, idag, imorgon är bättre än kvinnostaden. det är vittorio de sica som gjort den. SE DEN!)