torsdag 26 november 2009

body says no


här går jag och tror att jag är bättre
stirrar lite ondsint på termometern som visar kanske tillstymmelsen till feber, försöker få den att sluta bråka med mig
pluggar lite
filosoferar lite
äter lite flingor direkt ur paketet (några krispiga saker blandat med torkade hallon och tranbär)
drar på mig strumpor och skor, byter tröja, drar ett varv med spackelspaden i ansiktet och går ut
tar en sväng till skolan, ett möte och två lektioner, det ska jag väl fixa
body says no, känner mig lite yr
min aural prof hejdar sig på väg ut från mötet, du ser lite blek ut
jag kan ju inte ljuga för att få stanna...
vad har du mer för lektioner idag, vem är din lärare, jag skriver upp dig som sjuk och så skickar jag ett mail
fail!

jag kan ju alltid sitta här och roa mig med min practical musicianship portfolio som ska in imorgon, rita fina noter av mina kluddar som jag gjorde första lektionerna och få det att se allmänt trevligt ut...

1 kommentar:

kronken sa...

Åh stackars, fortfarande sjuk!?
Jag hoppas du inte smittar mig på lördag. Då måste du vara frisk. Jag har lite ont i halsen :( är jätteorolig för att jag ska missa skridskor imorgon........ :O