onsdag 16 september 2009

freshers' week


Oj oj oj, det går inte att berätta allt som händer.
Tusen nya intryck, tusen människor som presenteras för en, tusen workshops att gå på, några fester to attend, övning att passa in - men allting flyter på och jag flyter med! ^^
Har klarat av gehör- och practical musical-test, första kontrabaslektionen! och en toppenbra körlektion!
Håll tummarna imorgon bitti, då har jag orkesterauditon, ingen blodig tillställning - hitills har inget varit blodigt utan bara kolla av på vilken nivå vi befinner oss för grupperingar, för vad vi behöver osv, mkt humant - ett solostycke och sen några orkesterutdrag & alla vinner :)
Mest betryggande för framtiden hitintills var träffen med avdelningen för Historical Preformance, här finns alla resurser one can dream of!

Hört under veckan:
"Just step in to say hallo, we have an open door policy!"
"Use and abuse us"
"No one will be kicked out, just do your best, you're all allready accepted"

Haha, igår fastnade jag på en båtfest - ha ha ha - note to self, don't attend parties that you can't get off. Det var kul men blev lite väl sent!

1 kommentar:

Linda sa...

En gång skulle jag på båtfest. Men sen hade jag visst glömt mitt leg en bussreda bort. Det var tråkigt för efteråt sa mina vänner att det hade varit massa popsnubbar där. ...