fredag 18 september 2009

die woche ist zu ende


eller, inte helt - igår önskade jag nästan att veckan skulle ta slut, jag var slut. men orkesteraudionen gick som smort och på kvällen hade vi en fantastisk genomspelning med String band av Tjajkovskijs Serenad för stråkar i C; 9 kontrabasar och 16 cellister - idag är det fredag, det är carneval extravaganza; as colourful and vibrant as you dare. Jag vet inget om karnevalkläder, mer än en sak, jag kommer inte gå naket

tittar ut över den fantastiska solnedgången och tänker
mer färggrant än så blir det nog inte
tänker grön-grön tröja, rosa sjal, blå strumpbyxor och skor - colourful missmatch

och mitt rum börjar kännas som hemma, fått upp lite bilder på rummet och som kronan på verket fredagsövar jag i mitt rum - lite torrare akustik som omväxling (övningsrummen är uselt ljudisolerade och katastrofalt överaukustiska... men lediga för övning).

vi har fått schemat i stort, jag kan leva med det - det här blir spännande, åh så spännande!


Inga kommentarer: