fredag 11 september 2009

Kalas!

Jag har inte riktigt kommit igång, än. Jag har packat upp mina 2 väskor, hängt upp mina kläder på 4 galgar. "Do you only have those bags!?" Mina grannar vet ju inte att jag har två påsar på väg imorgon tillsammans med min kontrabas + fulingen att packa mjuka saker och papper (imorgon kommer mina affischer) i kontrabasfodralet. Det enda som saknas är mina böcker, var är mina böcker!?
Här är högt i tak, gamla fina möbler - jag tycker t.o.m. om gardinerna (lakanen är förskräckliga och kuddarna konstiga) och man får dra i ett snöre när man går på toaletten. Utsikten är magnifik, nåt gammalt tegelhus, några town houses och himlen! Idag har det varit fint väder:


Violinisterna i min korridor övar på rummen, än så länge är det jag, asiaterna och balletflickorna här. Receptionisten har kommit på hur han ska uttala mitt namn och kallar mig ms Karin när jag kommer ner. Medelåldern i matsalen är låg, kanske blir det bättre till veckan.

Just nu undrar jag var man ska köpa sin mat, vi får frukost och middag, men var ligger en schysst mataffär här mitt i smeten? Jag letade reda på ett Marks & Spencers igår, det var antagligen dyrt, men jag får ändå ingen köksnyckel förrän nästa vecka så tills dess ska jag väl kunna ta reda på det.
& jag har ingen tea towel eller kettle (small travelling type only), small saucepan, inget cutlery eller mug and plate - så det låter väl som ingen matlagning för mig här närmast... - det hela blir roligt om man är lite anal och studerar ordet kettle lite noggrannare; tyda.se säger kettle - vattenkokare, kittel eller puka! Var vänlig och ta med er lilla rese-puka!
Sedan får man inte vara hemma och sjuk längre än två dagar utan att kontakta läkare and let the staff know what treatment has been recomended!
Drogpolicyn lyder - any student found keeping or using illegal drugs at XX will be asked to leave. Jag tror jag ska kunna klara den, svårare blir det kanske med att ha bäddat min säng varje vardag vid halv tio och välja mellan frukt eller dessert till middagen - eller så är det något som man får leva med.

-- -- --

Äh, jag ska inte vara sjåpig, jag har allt en kan behöva och lite till.
Jag får min kontrabas imorgon, första lektionen är på måndag, orkester auditon och genomläsning av en Stråkserenad av Tjajkovsikij på torsdag!

3 kommentarer:

Linda sa...

Det ser verkligen ut som fint väder!

Pausfogel sa...

nu ska vi inte vara sånna, det var fint väder bakom molnen... och tidigare på dan, så det så.

Bollen sa...

England, tjoho! Snart kommer jag och gör sällskap :)