söndag 20 september 2009

böcker


Jag funderade på var jag hade mina böcker och varför mina bokhyllor var så tomma, så kom jag på att de står fint uppradade i mitt rum på Järnvägsgatan 27, hemma i Norberg... Skäms!

Bläddra runt på DN.se. Det är definitivt inte detsamma som att ha en papperstidning att prassla med - men nöden har ingen lag.

Pratade med pappa i blåbärsskogen häromdagen, han och Gilda var ute och plockade blåbär. Vad har vi här, Hyde Park - inga blåbär i alla fall...
Han hade en bok som han tänkte skicka mig. Så fint!
Men det finns!!! e-böcker att ladda ner från biblioteket, Norberg och Stockholms statsbibliotek har den tjänsten. För många titlar finns inte att välja på kanske, inte alla sorters litteratur, men ett gäng läsvärda romaner på svenska finns gott och väl!
Hurra för svenska bibliotek - allt man behöver är lånekort och pinkod.

Inga kommentarer: