måndag 21 september 2009

el problema de internet


internet fungerar inte på vår våning
det är så ibland

jag gick ner till receptionen och frågade snubben som sitter där på kvällarna, han var jätterolig... inte.
"eeh, ja, alltså, det är... typ ett... problem", sa han och såg lite stolt ut.
"jo, tack, jag fattar det", sa jag

jag kunde få köpa en nätverkssladd för typ £4 och sitta uppe i ett fult oventilerat internetroom med lysrör.

nu sitter jag nere i det inglasade uppehållsrummet och alla som går förbi i trapphuset tycker att en är lite konstig. det brukar vi tänka om de som sitter här ensamma och tittar på tv, så jag förstår dem.

det är en annan våning och då går det fint att skypa i alla fall, det är huvudsaken.
och jag har fått sällskap av louisa, så då är jag inte ensam och konstig, utan bara konstig.

3 kommentarer:

Linda sa...

Är det konstigt att sitta i uppehållsrum med datorn i England? Är det det i Sverige också?

Pausfogel sa...

det är mobbat att sitta i uppehållsrummet över huvudtaget, verkar det som...

Anonym sa...

Linda, det är ju klart att det är. Då bevisar man ju för andra element att man inte har eller undviker social kontakt i det verkliga livet. Eller så har jag uppfattat tankarna/kommentarerna runt uppehållsrum här i schweden.