söndag 30 augusti 2009

Att vara hemma


Förutom att det är lite kallt emellanåt så är det bra (pappa ska inte elda på hela sommaren d.v.s. fram till på tisdag och solen skiner inte tillräckligt för solpanelerna att göra varmvatten - han säger man kan duscha, men jag vet att det inte är sant - sen pekar han på termometern och säger 19 grader, det är tillräckligt varmt).
Hemma får man hallon, hembakt bröd, svampfest, blåbärskräm, skogsprommenader, städa, en hund, Dagens Nyheter och två katter som inte riktigt vill ligga i knä och bli klappade men gärna går och lägger sig i ens säng.
Idag har jag tagit ut och piskat gossedjur. Jag har oändligt många, men nu ska de flyttas. Allting ska flyttas. Tio banankartonger ska stuvas in någonstans. Flytta-hemifrångrejerna är tillsvidare no longer needed. Det kapitlet är inställt. London kräver handdukar på sin höjd lakan - that's it. Jag ska bo helackorderad a hall of residence for female students studying in London. De kommer ta hand om mig, mer än vad jag är i behov av - det blir fint!

Inga kommentarer: