söndag 30 augusti 2009

söndag



Jag klipper ut bostadsannonser och surdegsrecept - vet ni att man kan baka kanelbullar på vildjäst (fikon, honung, strösocker, ljummet vatten och sen mjöl DN Söndag 30/8) - men det är inte på riktigt, det går ju inte... Jag ska ju bo i South Kensington med Hyde Park tvärs över gatan. Jag åkte igenom området i lördags med Frances. Jag sa att jag kunde tänka mig att bo i ett av de där husen. Hon skrattade åt mig.


Jag är glad ändå jag. Jag och Gilda åkte till Bredatjärn. Fast istället för att gå dit hamnade vi på svampspåret till Stora Myggharstjärnen och mossarna, det var gott om fin storskog emellanåt.
Den som säger att det inte är ett bra lingonår med mycket lingon i skogen har inte varit där...

Igår körde jag och pappa över till Avesta och lekte turister. vi gick på konstutställning på Verket - sista chansen imorgon. Det var Brutus Östlings fågelfoton, konstnärer från Ruhrområdet, Tysklands industriområde, motsvarigt till Bergslagen - Ruhr KunstKraft, en permanent glasutställning samt Nicolas Cesbrons "The post industrial djungle".

Nicolas Cesbron
Mycket sevärt, alltihopa i Avesta gamla järnverk, där lokalen i sig är ett äventyr att få gå runt i industrihallarna där konst och historia möts. Jag kan verkligen se en konsertlokal framför mig också, kammarmusik mm. På det temat hade de även en interaktiv musikverkstad med skrotinstrument.

För övrigt anser jag att någon bör uppfinna telepati snarast möjligt.
Som det ser ut nu är det mitt bästa alternativ för att billigast möjligt ta mig till London nästa vecka ( seeent ute, jag?). Om jag inte hitta en rik beundrare och därmed får åka gratis vill säga. Jag har faktiskt aldrig åkt privatjet, det kanske är kul? Nej, det bästa alternativet är att bege sig utanför den här förbaskade unionen till vårt broderland. Norwegian Air trafikerar London för 490 spänn och Gardermoen var en trevlig upplevelse senast. Pappa ska till Karlstad så de första 4-5 timmarna får jag i alla fall sällskap.

Inga kommentarer: