måndag 27 juli 2009

tempo!



Vet inte vilken gång i ordningen det här blir. I mitt huvud är det som ett konstant mantra.
Arvika är fuckin' boring & det regnar, igen!
Jag har arbetat bort min helg, var tog den vägen? Ingen som vet, ingen som vet.
Det blir så när en går med på att byta morgon mot kväll och sen står där med 3 kvällar i rad.
Jag anmäler mig till de livegnas skaror.

Idag är jag off duty, har sovit, kokat risgrynsgröt med kardemumma - är det enda jag kan tänka mig att äta nuförtiden (eeeh - hjälp!). Idag är det helg!
Pallrat mig ut, druckit en kopp kaffe på kafé, läst en Vi-tidning som jag hade missat under sängen (de är väl värda att läsa från pärm till pärm), gått till biblioteket. Man kan surfa, man kan spotifya, men inte komma åt mail- och instant messenger-applikationer. Dåålig stiil!
Jag har lovat mig själv att rycka upp mig. Lite dåligt väder ska ju inte komma ivägen.
Jag gick till och med in i Elin ute på stan. Hon lovade att jag skulle få komma förbi och låna hennes symaskin. Kap! Kreativitet har räddat mänskligheten från värre saker än tristess!

if you wanna get with me
you gonna listen carfully

1 kommentar:

2010 sa...

jag läste senaste Vi om Lars Winnerbäck. Har skriv- och arbetskramp. Måste ta en chill afton där man återfinner kreativiteten, göres nog tyävrr inte hos Elin för min del men kanske med ett tomt papper etc etc. Snart chillar vi i västanå!