tisdag 28 juli 2009

Time will come och då ska jag vara redo!

Drömmer mig bort.
Tänker mig att under stabila förhållande få flytta, reda sig ett bo. Stöka och ställa i ordning.
Det spelar inte så stor roll var, varför och hur. Men att få måla möbler och väggar, sköta om sitt eget, samla loppisfynd, tapetsera med vackra affischer och urklipp. Allt!
Slå sig ner helt enkelt.
Inte alls sugen på att flytta in i ett rum under existensminimum mitt i ett stökigt London utan möjlighet att påverka och få tänka långsiktigt. Inget internet i student rooms, inga nålar, ingen tejp på väggarna, över huvud taget så lite saker som möjligt.
Fast jag vet att jag klarar det också. Medan jag rotar mig i London, på skolan och medans jag bedriver seriös övning så spelar bostaden inte så stor roll. Jag är lycklig som får bo på gångavstånd från skolan med Hyde Rark just runt hörnet. Det kunde varit värre :D
Världen är liten, jag har hört att det är billigt att flyga från London och man kan åka tåg. (Har jag sparat in tillräckligt på mina koldioxidavtryck genom att cykla till skolan och jobbet alt. åkt kollektivt och tååg? - Någon gång i livet får man kanske leva med dåligt samvete) I can go wherever you are, Istanbul, Cambridge, Paris, Oxford, Amsterdam - here I come!
Börjar fundera om det är för att komma till London och långt bort härifrån som jag tror att jag ska åka, eller om jag seriöst funderar på att satsa på musiken. Time will show... Lätt att glömma när man inte är där det händer. Lätt att glömma när allt är upp till en själv. Men jag vet att jag inte vågar gå miste om detta och att när det väl är skarpt läge då jävlar ska jag visa vad jag går för!


Inga kommentarer: