tisdag 2 juni 2009

Vi kom iväg!
Vi hamnade på bussen, somnade inte, sjöng tipp tapp i kanon, härjade. Kom fram och kastade oss med glatt mod in ut i skogen. In och ut ur Norge gick vår vandring mellan sju finntorp i sjumilaskogen. Ok, något större än sju mil då, men ändå.
Sen kom vi fram igen, packade in oss i våra stugor, fick middag och en till liten promenad till Juhola finngård. Vi steg upp på gasken och ställde oss på stenen och såg ut över världen. Ett sånt lugn. Sen gick vi tillbaka och badade. Jag hade en exemplarisk ombytesteknik med min lilla plutthandduk. Neela hade fått skavsår av sina skor så jag bar henne. Idag har jag träningsvärk i inte i benen, men i armarna. Vi grillade, drack öl, rullade runt i gräset, drog dåliga skämt. Typ Alla barnen hade en egen tjej utom Lars, för han hade sin fars. Ungefär på den nivån, men vi gillar varandra, och Lars. Alla barnen åkte med bussen, utom Neela hon bila'.
Nu är det slut kaputt. Nu ska jag öva lite, ikväll ska vi träffas och basta, dricka te.

Inga kommentarer: