söndag 31 maj 2009


Det går så fantastiskt bra att packa
I môra ska jag åka till Mattila. Det var i Finnskogen som vi blev de vi varit under året här på Ingesund. Det var på bussen dit som Kim blev Kim, där som vi traskade runt i alldeles för blöta gymnastikskor, i brist på bättre skodon. Som vi funderade över vem och vilka man skulle komma att tillbringa sina glada och mindre glada dagar tillsammans. I vissa fall hade vi rätt, i andra fick man bakläxa och i alla fall insåg man att man hade med ett ganska så skönt gäng att göra med.
Jag har vuxit under det här året. Ja, alltså jag kan ha samma byxor och så. Men jag är lite av en klokare människa.
Nu har jag bättre skor, bättre förberedd. Jag tar med mig Kånken, en öl, sovsäck, ett par skor och badkläder så är jag redo för allt!

Inga kommentarer: