söndag 31 maj 2009

Manifest




Detta hittade jag i mina samlingar, såhär i festivaltider:

"Manifest med reservation för tillägg, strykningar och FÖRÄNDRING(i relation till tid)."


En månadsfestivalen Fränt värre! En av hjärtefrågorna:

"Parkgatan, den av gud glömda gata som vi vurmar så starkt för."

Sorgligt nu när vi båda övergett den, några gånger om. Men jag är frän, jag flyttar öster om Parkgatan, Linda håller sig öster om Hamngatan - ösHa - lite som Arvikas svar på soHo. Parkgatan är gettot. ...

"Spontana, hemliga som halvt offentliga publika möten hålles när tid finnes & lust vilket är en av grundpelarna i välbefinnandet."

..."partipolitiskt och religiöst obunden - men ändå ytterst politisk och ibland på gränsen till religiös i väl valda frågor."


Slutligen, för att citera:

"Varför? Det har jag glömt eller förträngt.

Men jag är glad ändå!

2 kommentarer:

Linda sa...

Jag har nästan glömt det där med att glömma och förtränga. Eller har jag bara förträngt det?

ÖsHa är f.ö. ett mycket fränt ställe. Speciellt emellanåt.

Pausfogel sa...

Ett mkt fint och kärleksfullt dokument :D

Du har nog bara arkiverat det lite, ingen skada skedd.