lördag 24 januari 2009

Kapstaden

Det var sant, jag behövde komma ut och bort lite. Besöka Mamons tempel, Kapstaden.
Helt galet kändes det dock att sätta klockan på 7.30 & mycket riktigt hade jag noll koll när jag vaknade varför det spelades klassisk musik (i klockradion) och varför jag var vaken. Men det var nog värre för Emma och Anna som cyklade utifrån Ingesund i stickig snö med fastfrusna växlar. Men vill man något får man väl ligga i lite. Vi var i Karlstad halv i öppningsdax och startade upp i nån mitt-i-city-galleria med en kopp kaffe, la upp rutten - fullt ös medvetslös. Vi tog en sväng in och ut i några affärer, sen gick vi loss på Gina Tricot. De har trots allt basaktiga kläder med nån liten finurlig touch. Den lilla bassvarta, en randig tröja och en vit tröja som blir sommaren 2009 tillsammans med biker-jackan i vit spets. Ovanpå, har jag blivit galen, bestämde vi att jag ska ta hål i öronen. Emma fick nog när jag kom och prackade på henne örhängen & så kom känlsan från förra våren tillbaka. Vore det inte kul med hål i öronen? Lite party vore det allt. Eller bara ett par lite damiga pärlor eller nåt pop-ihopplock som man gör själv - Kul!
Sen hur kul är det inte med provrumsmaraton: Vad tycker du om den här? Hur sitter de här byxorna? Ska jag prova den här i small? Superkul, säger jag.
Nån timme senare fortsatte vi ner till Monki. Monki kan nästan gå för långt med sina detaljer, men det kan också vara en grymt skön grej blanda in. Dagens absoluta kap blir nästan den lilla svarta kjolen, sjukt praktisk till nån fin tröja, sköna leggings.
Inte för att det är nåt fashion med det här, men det känns skönt att bygga vidare på sin garderob. Basaktigt med en liten turn, bas i kombination med skruvat alt second hand. Lite åt 90-talshållet kanske. Jag minns inte riktigt men efter att jag har kommit över SVT-serien Dårfinkar och Dönickar - ni minns tv-serien på Ulf Starks bok Simone blir Simon - är jag väldigt pepp att se det!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar Monki för att det där lite monstret är så sött. Och för att de ibland har snygga kläder som dock nästan aldrig finns i den storlek jag vill ha... Trist!

Öronhål är trevligt! Jag gick på stort och gjorde fyra under en väldigt kort period. Det känns tufft. Lite jobbigt att köpa dubbel uppsättning av allt men det funkar. Blev ännu jobbigare när jag bestämde mig för att töja ena hålet men fortfarande var tvungen att köpa 2 par men bara använda 1 och ett halvt. Men då har man råd att tappa bort ett, i alla fall. Det är min tröst.

Anonym sa...

karin gör en utläggning om kläder, mode och piercingar. i thought i'd never see the day! hur mår du? :)

Pausfogel sa...

som du förstår känner jag mig ganska förvirrad ^^

Anonym sa...

Monki har supertjusiga byxor. Jojo. Krullen shoppade loss på mellandagsrean, sen tog deras pengar slut.