fredag 23 januari 2009

Det är freedag!!

Fredagshandlat, tjugo i stängningsdax.
Yoghurt, morötter, linser, ost, keso, frysta hallon och björnbär på extrapris, knäckebröd. Inga impulsköp, bara de som stod på lappen. Om det nu kan räknas till impulsköpandet. Vitvinsvinäger, senap och rapsolja. Fredrik nästan kommenderade mig att använda hans ägg och egentligen hans morötter, men nånstans går gränsen. Ska inte jag få ha egna morötter på hela nästa vecka? Inte ok! ^^
Gick inte på nåt dricka öl och titta på handboll igår, inte nåt dricka öl och käka buffé idag. Är man trött så är man & någonstans vill jag begränsa mitt öldrickande.

Idag har jag minnsann gjort saker. Det är den tiden på året/månaden/veckan/i livet.
Det är en kick att bara ta tag i saker som är dryga. Egentligen är de bara petitesser och dagens livskunskap från tv kommer från Heroes nåt i stil med att Gud aldrig ger oss saker vi kan. Nån nytta ska det väl vara med det också.

Lev väl, det tänkte jag göra. Jag ska koka indisk linssoppa till min middagsbjudning här imorgon. Kul ska det bli!

Inga kommentarer: