tisdag 18 november 2008

Inte mer trött. Har lyssnat 32 delar av Ajvide Lindqvists (ljud)bok Låt den rätte komma in. En bra början om man vill se filmen, tänker jag. Perfekt för ont i halsen.
Har legat på sängen, nästan sovit. Sovit.


Drömde om 5e sättet att vakna. Någon,
mystisk, person drar i dig. Nära, flätar sina fingrar med dina och drar i dig, stark. Du vill inte, men ramlar till slut ner på golvet.

Världen är sig inte lik.

En blandnig av allting, halvt otrevlig dröm. Jag var ju tvungen att vakna. Fast jag ramlade inte ur sängen, jag bara vaknade. Sen drömde jag om en filt jag hade när jag var liten, den var full med konstiga blodfläckar i drömmen. För mycket vampyrer kanske?
Boken är riktigt bra, det jag har förstått. Sova är lite som att lyssna på den med shuffle, som jag först råkade göra. Eller, jag hänger med.

Jag spelade rollspel på högstadiet, lite. Och mina bröder och deras polare spelade rollspel och Magic, nån gång på 90-talet. Lyssnade på Uggla, De Lyckliga Kompisarna och mer punk, i alla fall vad jag minns. Jag spelade Vampire, jag tror jag tyckte det var lite jobbigt, men jag minns att jag tyckte det var kul. Kul och spännande. Jag vill vara mer vampyr!

Och hjälte! Det är halsen som spökar. På min dator finns 1 säsongen av Heroes. Först kändes det lite sådär. Jag har dragit ut på det, men när jag såg 5 avsnittet idag så är jag fast. Jag vill ha mer och det har jag! Fast film hjälper inte mot ont i halsen. :(




V
ill ha Karlssons klister! Vill lyckas pyssla ihop den fina skålen som jag tappat i marken två gånger för mycket, inte ok!

Tavlan är Munch Vampyr fr 1895.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Uggla är väl inte punk? eller? kanske han var? jag har aldrig varit ett av hans fans...

Pausfogel sa...

nä han var inte punk, men DLK var så det var de jag syftade på. :)

Anonym sa...

ah, jag trodde du raddade upp bara en massa pönk. och då tänkte jag att uggla varpolare med dlk och spelade lite pönk han med när han var ung. men ikke!

Pausfogel sa...

nä, inte uggla inte. men de lyssnade på honom ändå.