tisdag 18 november 2008

låt den rätte komma - och kommer han så får han naturligtvis komma in

När jag var liten följde jag med min pappa på förmiddagarna när han jobbade. Bland annat var det nåt med en rekonstruktion av en mulltimmerhytta från 1100-talet som man hittat i krokarna kring Norberg på 90-talet. Jag fick historien med blodet, nästintill.Jag gick runt där och samlade barkbitar och letade grodor. Jag minns inte exakt hur det var med grodorna, men jag lär ha fångat en och annan prins!?





Det var fina tider det.
Sen tänker jag att det finns nåt att lära här, en sensmoral med hela barndomen - för det kom ju inga prinsar, även fast jag pussade på en hel massa grodor grodorna. Så antingen borde jag ha dem innestående - höhö, högst troligt. Eller så ska man som en god väns far så klokt sa, sluta försöka!

Annars är ju steget från att antasta grodor till att bli vampyr inte så långt:
Låt den rätte komma - och kommer han så får han naturligtvis komma - in!




Inga kommentarer: