onsdag 1 september 2010

"Hännä ä Norberg"


Uppkörd klockan 8, på plats klockan 9 med frukost i magen och stora visioner.
Kamerautrustningen på plats, packar upp och börjar spåna - filma lite smått.
Det är valreklam - det är radioteater på gång.
Men vi nöjer oss inte där - idén om att göra filmsnuttar av det hela och lägga upp på youtube har kläckts och ska genomföras. Jag och pappa byter hushållsnära tjänster - han lämnar min stråke för omtagling i Örebro och jag ordnar med filmandet i hans frånvaro.
Och på väg ifrån studion efter den stora drabanten i radiostudion - mitt under inspelningen kliver huvudkonkurrenternas företrädare in för en intervju i direktradio och på väg in stannar han och lyssnar in motståndartaktiken under skapandeprocessen - på väg ut kommer jag på, tänk om vi skulle skjuta lite lokalbilder för att förstärka budskapet - rakt på sak - det är vårt Norberg som vi pratar om - allt det här!

Så nu sitter jag med kameran på laddning i väntan på att bege mig ut på lite photo shoot!

1 kommentar:

Åsa Eriksson sa...

Och vilka fina filmsnuttar det blev! Tack för ditt engagemang glada tillrop, Karin. Det är med skräckblandad förtjusning jag ser fram emot att lyssna på klippen. Bilderna tror jag är alldeles lysande bra!