fredag 27 augusti 2010


jag hade tänkt titta på huntricket ikväll - jag och Gilda kunde kanske få någon ny inspiration
men se, det glömde jag
så nu tittar jag på månen istället

mina fingrar är lika isande kalla som de var imorse
min käre far hävdar bestämt att det är sed och god kutym att inte elda för värme innan den 15de september - och sedan vi skaffat solfångare behöver vi åtminstone sällan elda för varmvatten under sommarhalvåret.
så nu sitter jag här i det svaga skenet av månen och en ynka lampa och funderar hur jag ska göra
smygelda?
rota fram långkalsonger, virka handledsvärmare och sticka sockar - kanske även mössa?

så idag berättar han att han varit ner och eldat - men någon cirkulation i huset var det inte tal om - nej, det var för de senaste dagarnas regn och molnighet inte gett mycket till varmvatten

jag tror han är oomkullrunkelig och omutbar i frågan, men jag ger mig inte!

Inga kommentarer: