tisdag 20 april 2010

vad gör jag? jag bygger koja!


Krullet undrar vad jag håller på med som gör att jag är så upptagen. Jag är ju i Malmö - där det händer kan man ju säga. Just nu, till exempel, så regnar det.
Men vi har styrt om våra planer, så vi behöver inte gå ut.
Vi har redan varit ute. Gått allén ner, köpt tio kronors-kaffe på det sjysta kafét efter kyrkan, hängt på lekplatsen och gått hem igen. Alldeles lagom med lite sol.

Sen har jag kokat risgröt och stuvat spenat och läst en tidning och gjort en vykortsblomma - det tär på fantasin att vara friställd.
Annars då? Sitter i soffan och lyssnar på Corelli, ser på Solsidan, vickar på tårna.
Imorgon ska vi gå till Möllan och spana in cykelmarknaden - det är vår!

Jag har ett underligt sug efter allt möjligt. Kött, falukorv och till och med fisk (speciellt efter en BBC-dokumentär om bland annat utfiskningen i Söderhavet märkligt nog) - tar detta för att proteinintaget varit lite väl lågt har dock lite dålig fantasi på området. Tips, någon? Kanske the matblogg goes on? Men det är en extrem njutning att ha tillgång till ett välutrustat kök att bara stöka runt i! Säg det som inte Malmö har; tänkte väl det. ... ---edit--- Såg precis en annons med vegetarisk bacon, men där går banne mig gränsen; över min döda kropp. Ska det vara så får det vara på riktigt eller inte alls. Wannabe-mentaliteten går inte hem här inte.

Sa jag lite kaffe och glasstårta på det?

1 kommentar:

Linda sa...

Jag säger så här; snygg vykortsblomma. Och snygga vykort. Speciellt det med killen med munnen! Och snygg länk till matbloggen!