fredag 15 januari 2010

varför finns det inga gröna däggdjur?

Anders och Måns gör tv igen. 28 minuter och sjutton sekunders tv. De ska skriva en bok. Det är lite vi leker med stereotyper och lite nästan-roligt. Men jag faller. Det funkar. Och när de kommer till citrusfrukterna så är jag med på banan. För det är inte värre än en dålig utekväll och det är fredag.

Måns:
- Varför finns det inga gröna däggdjur?
Anders:
- Det vet jag, det har med sån där klorfyll att göra!
Måns, tvivlande:
- Ankan. Vi kommer behöva sitta med det här hela natten!
Anders:
- Och, eeh. Det är där det har blivit lite dumt. För att få till det här mötet med förläggarkvinnan fick jag lov att smöra lite för henne. Då lovade jag att hjälpa henne med en grej ikväll.
Måns, trött:
- Vadå?
Anders:
- Jag skulle skruva ihop ett bord.
Måns:
- Ahmen.
Anders:
- Eller bord och bord. Det var ett sideboard.
Måns förtvivlat:
- Helt tvunget?
Anders:
- Ja, hon skulle ha frukt på det.
Måns:
- Frukt? Vadå för frukt?
Anders:
- Satsumas... Apelsin...
Måns och ser sig runt i rummet:
- Citrusfrukt...
Anders och reser sig:
- Jag måste gå alltså. Jag är ledsen.

Inga kommentarer: