onsdag 27 januari 2010

"Vad skulle han göra om hon inte fanns? Besöka museer, bo på hotell, bygga vägar?"


det här måste vara något av det vackraste världen skapat och skådat.

där sitter jag på café, sörplar kaffe och skriver kärleksförklaringar till mig själv (jag vet, det låter skumt, men jag behöver det och jag har ingen annan att tillbe, att överhölja med vackra betraktelser, öm tillgivenhet och praktfulla anekdoter)

niotillfem skriver om boken jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket
fan, jag lovar er, det blir inte vackrare än så!

- tacksam för människor som tar sig tiden att scanna in och publicera utdrag ur fina böcker

inser att pengarna från csn inte kunde få komma snart nog nu
det är till kontrabaslitteratur och vårens solostycken, det är klassikern Modus Vetus och Hindemiths bok om rytmer, "den rosa boken, ni vet...", det är en extra kopp kaffe utan att behöva ha dåligt samvete och en fulländad liten fransk kontrabas (ja, alltså csn-pengarna räcker inte direkt till den, men i alla fall).

igår dödade jag Siegdfried, idag spelar jag d-dur skalor, upp och ner, tre oktaver, femtiotolv olika stråk - så taglet ryker
det räcker för nu

Inga kommentarer: