torsdag 7 januari 2010

packa?


mitt i kallaste vintern är det hög tid att börja planera vår/sommargarderoben, vad vill jag ha på mig då i april? är det guld eller rutig flanell som gäller, kommer jag vilja ha kjol i vår eller ska jag ta med ett par extra byxor.
det är inte lätt ska jag säga er
jag snackar om att packa. jag kommer antagligen inte förbi här förrän skolan slutar i juli - annat vet jag åtminstone inte. jag vet inte ens när den ena terminen slutar och den andra börjar. jo, alltså, jag vet att vi börjar på måndag, men det är tre terminer förstår ni.
mest vill jag ta med mig fåniga saker, jag har till exempel en typ komplett och schysst köksutrustning nedpackad i lådor, det vore fint att ta med, om jag vill flytta i vår kanske? ehh, nej.
en katt i resväskan?
böckerna!
lingonsylt med långtjärnslingon och symaskinen
nej, nej, nej och nej.
inga bra idéer.
sommarklänningarna får komma efter (om jag nu kommer vilja ha dem) och allt annat jag inte kan packa. fy fan.
mm, stoppa strumpor i skorna, vika ordentligt, inte ta med sig onödiga saker...

Inga kommentarer: