torsdag 3 december 2009

alltså...


December är här, men vad märks det? Med ganska så mycket välvilja kan man kanske få det här gråtunga Londonvädret att bli en extremt varm decemberdag, eller 8 grader, nej - det duger inte!
Anna Hed har dragit till Istanbul för att reka lite, tog kontrabasstråken och drog.
Själv känner jag att jag måste göra något åt den här fullständiga opeppen på jul, röda underkläder, mössa, packa väskan och dra!

Alltså, jag behöver inte jul egentligen, men vintern - vem klarar sig utan vinter?

Vet ni vad? Solen skiner i Malmö. Jag är så glad för lite luftombyte. En vecka i Skåneland, ett riktigt kök, en man, en vän, ett äventyr och en och annan överraskning.
Jag måste bara klara mig till imorgon, ta ner tvätten, skriva ut biljetterna, öva, stiga upp och iväg!

Och den som behöver lite extra julpepp kan alltid spana in julkalendern! Drömma sig bort då man rusade upp och såg till att ha ätit frukost så man hann se julkalendern innan man gick till skolan. Där morgonsamlingen började med att rummet var alldeles nedsläckt och alla hade små värmeljus på sina bänkar - du inte undra på att julpeppen är borta! Alltså, för att inte tala om alla julsånger och rep inför luciatåg -
Julen kom tillbaka!!

Inga kommentarer: