söndag 22 november 2009

Berlin i nån slags fragmentarisk dagboksform

Berlin november 09


1.

Att åka tjeckisk buss till Deutchland, Deutchland über alles. Jag är fanimej knäpp. Och ensam. Men det kan det vara värt.


2.

Mitt nya resehäng ”vi gör det, vi gör det!!!” ligger tätt omslingrade och bryr sig föga om vår uppgörelse. Nu väcker amerikanjäveln dem. VAKNARÅ!!!


3.

Resehäng kaputt, jag är ensam igen. Skönt, jag får ut vad jag vill av detta. Skitsoft, fett, Berlinbag!


4.

Ett kafé i Kreuzberg, jag tjuvlyssnar på en Stockholmsstudent som skriver om Berlin-hypen. Snart är den väl över, bitte. Jag vill gilla Berlin i fred. (Men trevlig var han allt)


5.

*censur*


6.

Punk och hångel i Friedrichshain. Fråga om vägjäveln hem. Sup redlös, tappa bort!!!!!!!!!!!


Till slut är allt som det ska. Snark, snark.


7.

Tyskastudenter sjunger karaoke. Spätkauf is der scheisse. Wunderbar. Lullaby of birdland med scatsolo livar upp.


8.

Inga sorgliga avsked. En misslyckad springnota senare går vi och lägger oss. En digitalkamera och ett estetiskt sinne vorenåtte!


9.

Nu är det slut på skitet. Jag åker hem med nya erfarenheter och mer reselust. Jag har tre garnnystan och ett ”Mammas nya kille”-maraton på mig.


POST SCRIPTUM

Jag är mer av en snyltbloggare än en gästbloggare och jag har gjort/gör det förr

DENSAMME

1 kommentar:

maja sa...

Anna, när ska du premiära på waven? puss