torsdag 4 juni 2009



Flyttar. Fredrik och jag tog bilen, packade den full med saker och gick 4 ggr upp och ner i trappan. Jag gick upp kl 7 och fick veta bra saker, skriva under anställningskontrakt osv. Ingen fet lön här inte, men det blir kul!
Jag kommer jobba lite under festivalen, men inte värre än att jag ändå kommer kunna uppleva en del gobitar! Det bästa med festivalen blir kanske att alla fina människor kommer tillbaka, om än bara för en liten liten stund.
Nu ska jag bära, bära bära saker. För jag pallar inte vara kvar här bland skräpet. Värsta är väl bara att jag inte har något internet. Och min pappa diskuterar i termer att jag inte kommer få ha det heller. Inte roligt.
Imorgon åker jag hem. Det är lika bra. Ovärt att inte ha varit hemma sen, 1993 eller var det sportlovet?
Åka hem, rösta, äta mat, leta gardiner och mattor. Åka tillbaka jobba två pass. Sen kommer mamman och hunden med ett lass grejor. Så flyttar vi färdigt, går i skogen, dricker te och firar studentkusinen i Karlstad. Ihoo!

Vad skulle ni säga, klarar man sig utan internet, spotify, bloggar, mail och fb en sommar?

2 kommentarer:

Linda sa...

Det kan bli svårt. Jag var i Skåne 4 dagar. Det var svårt. Men när jag kom hem var det mest skräpuppdateringar och det var inte så häftigt. Så min slutsats: man klarar sig, om än med nöd och näppe.

Pausfogel sa...

jag ska öva och basta på tingshuset, vad säger att jag inte kan surfa där också kanske. det löser sig, annars skriker jag.