fredag 9 januari 2009

Jag sitter här och filosoferar med nykokt havregrynsgröt, Karlssons klister och en skruvmejsel. Jag använt min verktygslåda. Jag har bytt stickkontakt på syster ysters lampa så den kan lysa, jag har limmat ihop keramikskålen som jag tappat i golvet tre gånger under hösten (den blir nog aldrig sig lik igen, men nu är den iaf lite lik en skål) och sen sitter jag här och önskar att Hanna Hellqvist hade en blogg, eller vad som helst.
För de som läser DN är Hanna redan bekant. Hon skriver namn&nytt-krönikor på onsdagar hade hand om mode i Påstan tills alldeles nyligen. Hon skriver en hel del om sina föräldrar och i DN Söndags nyårsnummer nämnde hon sina pappa som sin bästa vän och Grums som bästa solsemestern... tja. Sen hörde jag hennes debut i P3s Morgonpasset i onsdags, där hon frukostdejtade han konstnären Ernst Billgren. Jag körde mig själv från Karlstad till Ingesund i bagaget låg Kim, en cello, ett bord, tusen klädesplagg, en verktygslåda, ett par slalompjäxor, ett duntäcke och en lampa. Över åkrarna och skogen var det det mest fantastiska solskenet och allt som sades och spelades var underbart!
Det kändes så gött att komma tillbaka till Arvika, på riktigt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag kom tillbaka till Arvika idag. Eller igår. Eller... inatt, om man ska vara noga. Och det ska man. Det kändes faktiskt skönt. Jag har längtat efter att få komma tillbaka när jag var långt där borta.